Miért hordozzuk a poggyászunkat, ha ő is hordozhat minket? Erre a kérdésre ad választ a Modobag, ami egy bőrönd egy beépített elektromos motorral. Beépített üléssel és lábtartóval szerelték fel, hogy minél kényelmesebb legyen a közlekedés akár az utcán, vagy a reptereken.
A kihajtható kormánnyal vezérelt design-os egyedi elektromos szerkezet maximum 13 km/órás végsebességre képes és egy töltéssel kb. 10 km-t képes megtenni - 80 kg-os vezetővel számolva -. 2 darab USB porton keresztül párhuzamosan töltve egy óra alatt ismét üzemképes lesz ez a nagyszerű "robogó". Ezeknek az akkumulátoroknak legalább 4000 teljes feltöltést is ki kell bírniuk. A Modobag elektromos bőrönd maximális terhelhetősége 118 kg, nettó tömege pedig 9 kg. A bőrönd méretei : 56 cm hosszú, 36 cm magas és 23 cm széles. Specifikációjához hozzátartozik, hogy a váza könnyű alumínium, masszív műanyag - ballisztikus nejlon - borítással lett megerősítve, a zipzárak minőségét pedig a japán YKK garantálja. Opcionális GPS vevő egységgel nyomon is követheti a kényelmes utazását, amit a memóriahabos ülés garantál.
Magyar forintba átszámolva kb. 450.000 Ft-ot kell kifizetnünk, amennyiben élvezni szeretnénk ennek a dizájnos szerkezetnek a funkcionalitását. Guruljunk együtt a bőröndünkkel!
A francia designer, Camille Walala egy életnagyságú játékházat készített egy szállító-konténerben a Legó új "Lego Dots" termékcsaládjával. A "Dots-ház" rendelkezik egy átlagos otthon minden helységével - egy nappalival, konyhával, hálószobával és fürdőszobával -, de mindezt kétmillió lego dots elem segítségével készült el.
A márka klasszikus téglaelemeivel ellentétben ez az új termékcsalád sík, 2D méretű, különböző színű és formájú lapokkal rendelkezik, melyekkel remekül lehet díszíteni a felületeket.
A Dots elemeket kézzel helyezték el a nagy Lego alap-lapokra, amelyeket különféle rétegelt lemez bútordarabok és lakberendezési elemek felületére szereltek.
Az installációval a designer célja az volt, hogy a látogatókat "színek közötti utazásra" hívja.
- "Minden szobának egyedi színvilágot adtam, így a tereknek teljesen eltérő atmosztférájuk lett" - mesélte a tervező.
Mexikói Egyesült Államok (rövidítve Mexikó) 130 milliós népességű országának Mexico City a fővárosa. Hazánkhoz hasonlóan annak minden hatodik állampolgára fővárosában él.
Ebből viszont következik, hogy a főváros elővárosokkal együtt 21 milliós tömeget képvisel.
Ez örökös zsúfoltság forrása és a személyes szféra érzetének erős kurtítása. Akik ott laknak, sok városrészben szinte egymás hegyén-hátán élik le életüket.
Ebből a szorultságból – ha valaki a telekvásárlást meg tudja engedni magának – az építészet képes kiutat ajánlani. A változatosság adott, mivel a térség nem sík terepen helyezkedik el. *
Az építészet világában egy figyelemre méltó helyi tervező, Sergio Portillo Alarcón elképzelései szerint épült meg a Casa Cumbres, amelyet Mexikóváros (Mexico City) szomszédságában álmodott kőbe, üvegbe és más anyagokba. Nem idén készült el.
A monolitikus érzetet az egymáson eltolt blokkok keltik, a lőrésre hasonlító – csak a kifelé néző – ablakok az erődhatást erősítik.
Falai kívülről a kandi szemek ellen védenek, belül a fénynek engednek tág teret. Fekvése okán pazar belőle a kilátás. A benne élőknek a magánélete csorbítatlan és garantált. Nemcsak az épületen belül, hanem a több mint 500 m2 nagyságú zárt ingatlan területén lévő belső, szabadba nyíló terekben is.
Az építési technológia környezetre káros hatásait úgy csökkentették, hogy a hegyoldalból kibányászott talaj anyagából préselt földtégla (CEB) egységeket gyártottak, ez adja a falak építőelemét. Kíméletes a környezethez, egyúttal színvilága teljes harmóniát alkot a tájjal.
Letisztult formák, minimalista megközelítés. A látványvilágra egy évtized múltán sem un rá majd a pillantás. A tökéleteset nem akkor érjük el, amikor már nincs mit hozzátenni, hanem amikor már nincs mint elvenni.
* Amúgy a főváros legmagasabb pontja közel 4 km magasan van a tengerszint felett. A mexikói focivébé egyik sokat vitatott helyi adottsága éppen a magaslati oxigéntartalom mennyisége volt. Ugyanezen a magaslaton 1986-ban két másik résztvevő emellett is képes volt 9 gólt rúgni a magyar válogatottnak, akik világbajnokságon résztvevőként Mexikóban voltak utoljára (a többit fotelból nézhették, pedig Mexikó óta volt vagy 8, és csak 4 évenként rendezik).
A norvég Kistefos szoborparkban épült fel egy 2019-ben átadott, egyedülálló új múzeum, ráadásul magyar közreműködéssel. A lenyűgöző, csavart formájú épület, mint egy kártyaköteg kavarog és szeli át a folyót. A BIG alapítója, Bjarke Ingels szerint ez az épület, mint egy "hídlakás", íveli át a Randselva folyót és az új átkelési lehetőséggel felerősíti a park "vérkeringését".
A Bjarke Ingels Group (BIG) első norvégiai épülete ez, de a végső dizájn és a kivitelezés a budapesti székhelyű Baumetall Design cég végezte, akik speciális szoftverekkel készítették el két milliméter vastag, több mint 150.000 alumínium elem elhelyezésével.
Az Airbus egy designos ragadozó madárszerű koncepciót mutatott be egy hibrid-elektromos repülőgépre, amelynek elsődleges célja az volt, hogy inspirálja a mérnököket a bionika lehetőségeinek kiaknázására a repülés tervezés területén is.
A madarak "hatékony mechanikájának" ihletésével a repülőgép szárny- és farokszerkezeteket egyedileg vezérelt tollformájú csúcsokkal látták el, amelyek segítenek az irányításban, miközben minimalizálják az ellenállást.
Martin Aston, az Airbus vezetője szerint:
"Az egész iparág egyik prioritása az, hogy miként lehetne a repülést fenntarthatóbbá tenni - a repülést tisztábbá, zöldebbé és csendesebbé tenni, mint valaha" - folytatta.
Hibrid-elektromos meghajtórendszerének köszönhetően a ragadozó madár 30-50% -al kevesebb üzemanyagot égetne el, mint a mai hajtóművek, ami óriási előrelépés lenne a környezetvédelem szempontjából.
Ez az elektromos rendszer szénszálas propellereket hajtana meg, ami lényegesen kevesebb zajt is bocsátana ki, mint elődeik.
A holland KLM légitársaság a szintén holland TU Delft egyetemet kérte fel a formabontó V szárnyú Flying-V repülőgépek koncepciójának elkészítésére, azért hogy a repülés fenntarthatóbbá váljék. Ez a designos koncepció 20% -kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint az Airbus A350, ami korunk egyik legfejlettebb repülőgépe.
Összehasonlítva az Airbus A350-el a V-szárnyú repülő rövidebb a maga 55 méteres hosszával, 17 méteres magasságával, könnyebb súllyal és kisebb légellenállással bír, így lehet a kívánt üzemanyagot megtakarítani.
A V szárnyú koncepció rövidebb, de a gép szárnyainak fesztávolsága megegyezik az A350-essel, így a jelenlegi repülőtereken és kifutópályákon is
használható lenne, akárcsak az A350-es hangárjai. A kapacitása is megegyezik a 350-essel - 314 férőhelyes lesz és 160 köbméteres lenne a rakodótér -, ami az
üzemanyagtartályokkal együtt a szárnyakban kaptak helyet.
A TU Delft tanulmánya szerint a globális légiközlekedés a teljes CO2-kibocsátás mintegy 2,5% -át teszi ki, és ez a százalékos arány gyorsan növekszik, a
mihelyst az utasok gyakrabban és távolabb utaznak. Ennek eredményeként tavaly októberben a holland légiközlekedési ágazat bemutatta az intelligens és
fenntartható cselekvési tervét, hogy a légi közlekedést környezetbarátabbá tegye, aminek célja a holland légiközlekedés CO2-kibocsátásának 35% -os csökkentése 2030-ig.
Bokor Gyöngyi fejlesztéséhez köthető az a társasjáték, ami szabadjára engedi a képzeletünket, de közben meglepő szabályszerűségekre tudunk ráeszmélni, s mindezt az építészet és design eszközével. Fiktív, vagy akár valós történelmi eseményből kiindulva csak a fantáziánk szabhat határt, hogy milyen folyamatokat, viselkedésformákat, eseményeket kapcsolhatunk hozzá - a lehetséges forgatókönyvek száma csak rajtunk múlik -. A kapcsolódási pontok egy összetett hálót fognak képezni és a játékban szereplők érdekes felismerésekre tehetnek szert. Ez a játék nem akar semmiféle filozófiát vagy elméletet erőltetni, csupán az a célja, hogy gondolkodjunk. Ismerjük fel a dolgok közötti összefüggéseket, a dolgok mélyén rejlő lehetséges veszélyeket, okokat, és az esetleges jövőbeli történéseket. A fogalmak száma tetszőlegesen bővíthető, de sokat előre definiáltak, hogy abból már izgalmas játékot lehessen összehozni. A lényeg valójában úgyis csak az, hogy együtt gondolkodva, beszélgetve, akár vitázva vegyük észre a történetek mögötti folyamatokat, hálózatokat, és lássuk át, ismerjük fel a történelem - mind a múlt, mind a jövő - mozgatórugóit.
A Design That Educates Award-on dícséretben részesítették a játékot, amit kipróbáltak történelemtanárokkal és gimnazistákkal is, most pedig a sorozatgyártásának előkészítése van folyamatban.
Hadd mutassuk be az Anki startup cég fejlesztését, ezt a házikedvencnek szánt robotot, amire elég ha ránézünk és egyből elillan a rossz kedvünk. Funkcionalitásában nem egy túlfejlesztett szörnyeteg, a Snapdragon 1.2GHz-es CPU nagyjából egy okostelefon teljesítményét hozza, de vidám külsejét szerethetővé varázsolja meglehetősen sokoldalú "személyisége". Bármikor tudtunkra adja a pontos időt, vagy akár az időjárást; figyelmeztet, mielőtt odaég a kedvenc házi almás piténk vagy akár HD-s kamerájával fotókat készít, ha megkérjük.
De amiben egyedülálló, az a személyisége és hogy kommunikálhatunk vele. Ugyanis kérdéseket tehetünk fel neki, amikre válaszol, illetve felismeri az embereket. Amennyiben érzékeli, hogy gyengül a szervezete, visszatalál a kis kuckójába (értsd a töltőjéhez :) mindenféle probléma nélkül, ugyanis infravörös scannerével észleli az útjába kerülő akadályokat.
De kiválóan reagál a hanghatásokra is. Ha odaülünk mellé, várja az utasításainkat, míg ha hangos zaj veszi körül, ijedten meghúzza magát. Érintőszenzoraival megpróbál a mi kis kedvencünké válni, simogathatjuk, mozgathatjuk, miközben ő érzékeli és reagál rá.
Felhőből nyeri folyamatosan a frissítéseket, vagyis egyre okosabb és okosabb lesz. A fejlesztők szerint hozni-vinni fog üzeneteket a gazdáitól.
Az Anki gondolt a gyermekekre is, a 8-14 éves korosztálynak készült a "Cozmo", aki még több érzelem kimutatására képes OLED szemecskéivel. Ő nem fog válaszolni a parancsainkra, viszont
megtaníthatjuk újabb és újabb utasításokra, amiket akár mi is létrehozhatunk. Cozmo programozására megtaníthatjuk kisgyermekeinket is, de ha valaki még egyedibbre szeretné szabni a kis robotját és barátja az open-source python nyelvnek, akkor a lehetőségek határa a végtelen. Akár még a következő generációs Cozmot is felruházhatjuk a fejlesztőközösség tagjaként.
Vectorért az online piacon kb. 250 dollárt, átszámítva kb. 70.000 Ft-ot, a Cozmoért pedig 180 dollárt, azaz kb. 50.000 Ft-ot kell fizetni, ha közelebbről is meg szeretnénk ismerkedni velük.
UPDATE! Az időközben megjelent Vector 2.0 most akciósan 277 dollárért kapható, ami átkonvertálva Magyarszágon valamivel több, mint 80.000 Ft-unkba fog kerülni.
Magyarországon sajnos nem lehet levenni a boltok polcáról, továbbra is az online piacokon kapható. De ezért a magasabb árért cserébe jobb kamerát kapott a cuki kis robot, ami komolyabb arcfelismerést képes ezzel végezni. Meg tudja mondani például, hogy melyik házi kedvencünk próbál ismerkedni vele, a kutyánk vagy a macskánk, sőt a kamera előtt álló személy korát is meg tudja becsülni. Előnye még, hogy könnyebben lehet elemet cserélni benne, ami a legelső Vector egyik hiányossága volt. Illetve több játékot is ígért a DDL hozzá.
Hyperloop One kapszula kifejlesztése lett az Elon Musk ötletéből kiinduló projekt.
Őmaga 2013-ban kiszállt a fejlesztésből, azóta a Virgin folytatja a fejlesztést ’Hyperloop One’ néven.
A Hyperloop One kapszula elve a régmúlt csőpostájának örököse. A nagy cégek zár csőrendszerben levegő túlnyomásos megoldással saját levelezésként fémkapszulákban továbbítottak iratokat a munkatársaknak.
Gyorsabb volt, mint egy belső kézbesítő néni. Ha úgy tetszik, ez volt az e-mail analóg őse.
A Hyperloop One kapszula mai változata az elektromágneses tér lebegtető képességét használja ki és a meghajtást úgy oldja meg, mintha a Hyperloop One kapszula lenne az állandó mágnes és a cső a végtelen réztekercs, amelyik mozgás kölcsönhatásával áramot indukál.
A tudományoskodás helyett a tény az, hogy a Hyperloop One kapszula zárt csőrendszerben képes haladni, ötvözi a túlnyomás és az elektromágnesesség előnyeit. 700 mérföldes sebességre is képes, ami megfelel több mint 1100 km/órás vágtatásnak. Ez lepipálja a polgári légiközlekedés 900 kilométeres utazósebességét és megszabadít a többórás reptéri várakozástól és a repülés velejáró kellemetlenségeitől.
A jövőben akár pár óra alatt átszelheti az USA keleti és nyugati partjának távolságát.
A Hyperloop One kapszula belső kialakítása révén nem utasok üldögélnek a üléseiken, hanem közlekedő eszközöket fogadhat magába, amiben az utas tartózkodhat.
Különleges formaterve és maga a hagyományokkal szakító ötlet az emberi elme határtalan találékonyságára jó példa.
Red Dot Design múzeum működik a németországi Essen városában (Gelsenkirchener Straße 181.), ahol németes alapossággal gyűjtik és dokumentálják az ipari formatervezés díjazott eredményeit.
Kétezer darabos, egyre bővülő kiállítási tárgyával a világ leggazdagabb formatervezési gyűjteménye.
Évente pályázat formájában lehet benevezni a díj elnyerésére. Különféle, iparágakra lebontott kategóriák sorolják a pályaműveket és a díjazottak termékei kerülnek be a múzeumba.
A Red Dot Design múzeum az UNESCO örökség részét képező Zollverein szénbánya komplexum területén létesült. A hely 1997 óta otthona a múzeumnak, korábban több mint 40 évig különféle létesítményben bővült (könyvtár, átépített zsinagóga, Krupp vállalat ”ipari forma” kiállítóterem) a törekvést ugyanazon a módon de más-más helyen megtestesítő gyűjtemény.
Benne a merész ötletek és újító formamegoldások mutatják be a tervezés mint folyamat fejlódését.
A múzeumban jelenleg 45 ország ipari művészeinek szellemi terméke látható megvalósult formában.
A Red Dot Design múzeum egyik különlegessége, hogy jónéhány díjazott tárgy nemcsak holt kiállítási darab, hanem kézbe is vehető és kipróbálható.
Dizájn iránt fogékony és a kiállításra kiváncsi közönségnek belépő utalvány €6.00 öszegben váltható.
Fábián Veronika az egyetlen diák a világhírű Central Saint Martins (University of the Arts London) egyetemen, aki eredetileg gazdaságpolitikából diplomázott és évekig kockázatelemző volt kereskedelmi bankokban. A londoni iskola olyan volt diákokkal büszkélkedhet, mint Alexander McQueen, John Galliano vagy Stella McCartney. Nemzetközi a csapat és kifejezetten kompetitív a légkör, nem könnyű kitűnni. Az elnyert ösztöndíjak és versenyeredmények jelzik vissza objektíven Veronika korai sikereit.
Művész szülők gyerekeként (édesapja festőművész, az édesanyja a Nemzeti Galéria restaurátora, Munkácsy díjas) adott lett volna a pálya, mégis tett egy jó 10 éves kitérőt, a Közgáz után a banki karrierrel. Így, amikor a Közgázra járt, mindenki azt kérdezte, hogy miért akar közgazdász lenni. Most meg mindenki azt, hogy miért művész. A fia születése késztette arra, hogy újraértékelje az életét és akkor döntött a pályamódosítás mellett.
Több dizájnverseny és szakmai ösztöndíj nyertese, a Cartier 2017-es ösztöndíjasa, megnyerte többek között a londoni bőrművesek céhének dizájndíját, az angol Theo Fennell és a budapesti Ékszerek Éjszakájának pályázatát. Idén márciusban jó pár ékszere szerepelt a müncheni ékszerhéten, de kiállították darabjait Lille-ben, Londonban, Madridban, augusztus végen pedig Szentendrén az Erdész Galériában lehet megtekinteni ékszereit.
Leginkább a kortárs ékszer érdekli, témaválasztását nagyban befolyásolják az ékszerek terén kialakult konvenciók. Sokszor felismerhető tárgyakat, tradicionális formákat használ, amiket új kontextusba helyezve olyan kérdéseket tud megfogalmazni, mint például hogy mi tesz egy ékszert ékszerré, mi az ékszer vagy mi az érték.
A kiállítás 2017. augusztus 25-én pénteken 21 órakor nyílik Szentendre éjjel nappal nyitva program keretében.
Megnyitja: Grecsó Krisztián író, költő
Lemezlovas: Mesterházy Ákos
A kiállítás szeptember 15-ig tekinthető meg hétfő kivételével 10-18 óráig.
E: art@galleryeredesz.hu
T: +36 309 665 855
Erdész Galéria és Design Szentendre, Bercsényi u. 4.
A magyar Virgo startup cég első nagy dobására készül a Beachegg termékével. Ha Ön félt otthagyni értékeit a strandon vagy zavarta, hogy valakinek mindig őrizni kellett őket, itt a ragyogó megoldás. A masszív borítás mellett többszintű védelem biztosítja zavartalan fürdőzésünket. Megmozdításra csipog, majd riasztja a strand biztonsági őrét és a tulajdonost egy speciális Bluetooth-os karkötő révén, továbbá egy mobil alkalmazás és a beépített GPS adó segítségével, ha még van tolvaj, aki a kezében rohangálna a tojásunkkal, könnyedén megtalálhatjuk. A tervek szerint a Beacheggeket bérelni lehet majd, nagyjából 5 euro/nap áron (1500 Ft).
WATCH: Beachegg is a personal mobile safe to keep your valuables safe on the beach with IoT technology. We did hard work for finishing our product video. Thumbs up for our awesome creative team for this job! We really love it do you?
Ilyen is lehetne az új kisföldalatti, amit 2014 és 2020 között terveznek felújítani. Az első generációs szerelvényeket, amiket még a Siemens tervezett, a '70-es években cserélték le. Ezt álmodta újra Kukorelli Péter, Barcelonában élő magyar designer. Tervei
visszaidézik a legelső szerelvény arculatát. Az összkép 21.századi, de az eredeti "hattyúnyak", illetve a belső faberakások nosztalgikus hangulatot is árasztanak.
A vonat egyterű lenne, 16%-ban nagyobb utastérrel és vezető nélkül közlekedne.
Nézzék méga képeket és döntsék el, tetszik e Önöknek!
A Hello Wood építész- és dizájnstúdió, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Design Terminál összefogásából kivételes karácsonyfa épült fel Budapesten, az Erzsébet téren. A Hello Wood csapata öt nap alatt épített fel a különleges karácsonyfát, mely ötezer rönkből készült, 11 méter magas és 4 méter széles. A Design Terminállal közösen készített alkotás elemeit januárban rászorulóknak osztják szét tűzifaként a Magyar Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül. A vízkeresztig látható egyedülálló karácsonyfára már a nemzetközi sajtó is felfigyelt.
André Broessel egy állványra szerelt tökéletesen gömb alakú lencsét álmodott meg, mely egy nagyítóhoz hasonlóan képes a nap sugarait egy fókuszpontba összegyűjteni. Az energia átalakításához ugyanúgy szükség van a hagyományos kollektoroknál jól ismert fényérzékeny lapocskákra, de jóval kisebb méretben. A lapocskákat a gömb által létrehozott fókuszpontba helyezve sokkal hatékonyabb módon hasznosítható a nap energiája, akér 35%-kal növelve a hatékonyságot. Így a Rawlemon akár felhős napokon, sőt éjjel a Hold sugarait befogva is képes energiát termelni. A két égitest pályáját követő rendszerrel kombinálva pedig már kb. 70%-kal növeli a hagyományos napelemek hatékonyságát, mindezt pedig esztétikusan, akár design elemként is funkcionálva.